fredag 16 juli 2010

Veckan efter Vansbro

Veckan startade med ett lugnt??? löppass på 3 km upp till Tolven för att slänga sig i sjön. Upprymd av helgens bravader kunde jag inte låta bli att ta ett par crawl-tag för att känna av den simtekniken. Bara att medge det är jobbigt att crawla, kommer inte in i  något jämnt flöde, hyperventilerar. Detta måste nötas, nötas, nötas.

Tisdag morgon och dags för ytterligare ett löppass, denna gången 5 km, Korsåvägen. Drog iväg tidigt för att slippa den enorma värmen men kvart över 8 var fortfarande för sent. Så himla varmt löpningen går absolut inge bra. Tankarna kommer direkt och jag som ska springa Lidingö om 2 månader, hur ska det nu gå.
Avslutade träningen med en halv timmes core. Men vad har hänt vart har alla magmuskler tagit vägen hur kunde det gå så fort nerför. Orkade inte ens ligga i plankan... Nä dags att ta tag i detta igen men inte just nu :)
Tisdagen fortsatte i sorgens tecken... men det får bli tillägnat ett eget litet inlägg, håll utkik!

Onsdagkvällen tillbringade jag på hallen tillsammans med combat-tjejerna. Så himla kul att "bara" vara deltagare och kunna kolla in så att man inte tappar allför mycket teknik.
 
Så äntligen kom torsdagen och dags för gamla Bettan, racern, att få titta fram ur garaget och det var ju inte i går. Ärligt har inte varit ut på älsklingen sen tjejvättern hur kunde det bli så? Jag som verkligen gillar att svischa fram på hojen och känna lukten av både angenäma och mindre angenäma "dofter". Nåväl med cykeln i bilen tog jag mig i väg till Boda, där min klassikerkompis och hennes man väntade. Vi drog iväg på en liten runda runt i Dalarna, Sundborn och tillbaka till deras stuga igen. Hur skönt var inte det, men det kändes verkligen att det var länge sen man var ut och hojade men det är ju mycket roligare då man har sällskap. 

Blev bjuden på fantastiskt god lunch; kycklinggryta m. ris och glass m. fruktsallad till efterrätt. Fredrik kockade eftersom Maarit och jag drog iväg och badade. Alltså jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på Maarit som har sån himla tur. Vilken kille!!!!

Så blev det då dags att dra sig iväg hemåt för på kvällen väntade ett träningspass och inte vilket som helst utan Functional Moves. Hua det kändes verkligen i låren, som blev stumma som bara den när vi skulle åka skidor... hehe. Svettigt och "hur kul som helst" träningspass, ser verkligen fram emot utbildningen i Augusti.
Fredag morgon... upp ur sängen nähä vad är det här? TRÄNINGSVÄRK som heter duga. Denna dagen blir vikt åt vila och studier för att i kväll ta sig iväg till Edsken för att få i sig lite proteiner i både flytande och fast form och kanske sjunga en trudelutt med trubaduren.

Efter detta är det dags att återigen börja ett nytt liv och ta tag i träningen igen med löpning, simning och cykling. Detta är livet men tyvärr tar studierna lite väl mycket tid just nu :)


Tjingeling på ett tag!

1 kommentar:

  1. Visst har jag tur som har min Fredrik! Fast i dag ligger han på soffan, bakis som bara den efter en helkväll med grannen.... Jag hade också grym träningsvärk efter FM, fy tusan! Nu börjar det äntligen ge med sig.

    SvaraRadera