tisdag 6 juli 2010

3 km simning i öppet vatten

Med vågor på ett par cm och utan några hajar i sikte tog jag mig an sjön och nu jäklar anamma fick ingenting stå i vägen för min simträning. Simmade 3 varv och då var det hälften kvar till mitt delmål ca 2 km. Efter 6 varv kom det sjunde bara så där och sen var det "bara" 3 varv kvar till att klara 3 km.

Dessa tre varv klarades också av och vips hade jag simmat 3,2 km på 1:32:00. Kändes riktigt riktigt bra i kroppen. Huvudet däremot eller snarare öronen fick sig en riktig omgång av ljudet som uppstår då man blåser ut under vattnet, ljudet blev bara starkare & starkare & starkare....

Glad över att ha lyckats simma så långt utan panik e.d. drog vi oss hemåt och grillade på lite revbensspjäll. Supergott!

Nästa simpass blir på torsdag och då enbart 1 km för att sedan vila upp mig inför Vansbrosimningen i helgen.

2 kommentarer:

  1. Du är ju för himla ambitiös du! Jag har också problem med det där ljudet i öronen, kanske ska man ha öronpluttar? Får jag hänga med och simma på torsdag? Tänkte också köra ett kortare pass med våtdräkt, har ju bara simmat utan nu.

    SvaraRadera
  2. Självklart bara trevligt med sällskap i vattnet :)

    SvaraRadera