torsdag 29 juli 2010

Super nöjd

Torsdag f.m. och supernöjd med veckan trots att den planerade träningen inte blev som den var tänkt. Men ibland får man göra avkall från planeringen utan att för den delen känna sig helt misslyckad. Men samtidigt om jag nu skulle känna mig misslyckad varje gång den planerade träningen inte blev av då skulle jag ju aldrig må bra. Tur man inte bryr sig så mycket men det kanske är därför som jag inte klarar att hålla den planerade träningen heller :o

Den här veckan har jag i varje fall gjort milen i löpning igen, första gången efter maran, och det gick himla bra. Hade sällskap av 3 hurtiga & supertrevliga tjejer. Vilken skillnad det blir när man är ute och springer med någon, tiden går mycket fortare och man har annat att fokusera på än att tänka på hur långt det är kvar...
Tänk... om jag kunde hitta någon som ville springa tillsammans med mig lite oftare, kan ju inte fråga Maarit om det också för hon måste ju få vila från mig någon gång. Dom påstår ju att jag pratar så himla mycket och det kan jag inte förstå dom förväxlar mig säkert med någon annan. 

Eftersom jag har märkt att core-musklerna har omvandlats till något annat dallrigt  runt magen, ja ja dallrigare än vanligt alltså, så tog jag och lade in ett core-pass på hallen  i går och provade då även med ett StepUp men det gick då rakt inte. Kom en som dessutom är instruktör så vi satt och småpratade lite istället, så gick det med den träningen :)

Som tur var kom det åtminstone en till, Sanna alltså, när vi skulle köra core, men vi hade i varje fall bestämt oss att köra i vilket fall som helst. Efter förslag från Sanna körde vi en halvtimme step och en halvtimme core så fick vi lite kondition också. Men alltså vem har snott mina muskler, jag som tidigare kunde stå i plankan i 4 minuter kan ju knappt stå 30 sekunder nu för tiden.... Dags att ta i med hårdhandskarna igen ooooooo vad jag saknar jobbgänget där körde vi ju järnet 2 ggr i veckan och det var nog dom som gjordet. 

Idag blir det mest programmering, men tänkte försöka ut på löpning, antingen intervall eller backträning, beror lite på vädret, Hoforsbacken kan nog bli lite hal vid regn, hua bara tanken på att springa uppför Hoforsbacken gör ju så att man nästan spyr, undrar hur det känns att springa uppför den.... undrar om jag någonsin kommer att få känna hur det känns? Cykling som jag hade tänkt mig idag blir det inte, det regnar ju :( men det finns inget dåligt väder finns bara dåliga kläder, som vi alltid sade när vi skulle ut på mc.

Sist men inte minst så är jag SUPER NÖJD över Vansbrosimningen, blev lite nyfiken på placeringen så jag var bara tvungen att kolla och på Vansbro tjejsim, 1 km, kom jag på plats 593 av 2989 startande, SUPER SUPER NÖJD och då simmade jag "bara" bröstsim.
Vansbrosimningen, 3 km, var placeringen inte lika bra men ändå 1110 av 1975 är jag också SUPER NÖJD med och att det gick fortare per km än på Vansbro tjejsim är jag fortfarande glatt överraskad över.

Nu åter till programmeringen och som min lärare alltid skriver i inlämningsuppgifterna:
Programming is fun. Never give up. Ask for help!
 
Livet är underbart!

1 kommentar:

  1. Klart vi ska springa ihop, dummer! Backe låter verkligen bra, det planerar vi in. Kanske springa till Hoforsbacken "bakvägen" som uppvärmning? SKÖNT att vara hemma igen!

    SvaraRadera