torsdag 15 juli 2010

Vansbro - tjejsim

Fredag kväll och i säng tidigt men trots trötthet var det stört omöjligt att somna, tankarna malde, malde och malde. Slocknade väl framåt 3-tiden av utmattning och trodde det var ett skämt när klockan så ringde kl 7.00. Tog mig motvilligt upp ur sängen och gjorde i ordning kaffe och frukost för att bli upphämtad av de andra klassiker-tjejerna kl. 08.00.

Tog ca 2 timmar i bilen upp och väl framme hämtade vi ut startbevisen både för lördag och söndag. Tillbaka till bilen och hämta grejorna och iväg till starten för att försöka få i sig lite energi innan det skulle bära av i motströms i 1 km och tillika kallt vatten, brrrrr.


Klockan 12 var det så dags för den första av oss, självklart hade jag sista tiden och fick stå och våndas ett bra tag. Anna drog på sig sin fina gröna badmössa och gav sig iväg till startfållan och uppvärmningen. Hon såg ju hur cool som helst ut, ingen nervositet där inte.
45 minuter senare dags för nästa start ifödd en vit badmössa drog då Maarit iväg.


Ytterligare 1 timme kvar tills jag skulle starta och efter 3:e vändan på bajamajan (orolig mage) var det då dags att dra på sig våtdräkten och förflytta mig till startfållan för lite uppvärmning. Och så äntligen bar det iväg började med att få sparkas och slåss för att överhuvudtaget kunna ta mig framåt. Skulle inte ha ställt mig längst bak :( fick simma om många i min startgrupp och kom in på den tiden 25:22 hade jag aldrig vågat tro på innan.



Äntligen mat och som bonus fick vi underhållning av Svenne från Svenne Rubins, jättekul att få vråla till "En gammal Amazon, med lister och crom, en ratt i backelit..." Efter gourmet-middagen skjutsade Anna mig och Maarit till Dala-Järna för att ta in på hotell för att nästa dag simma STORA Vansbrosimningen, innan hon själv drog sig hemåt för att fira bröllopsdag.

Tog inte många timmar så började magen vråla efter mat igen så iväg ut på upptäcktsfärd alltså efter en restaurang. Vi hittade en pizzeria och bredvid den en pizzeria till, hmmmmm pizza eller pizza. Svårt val som tur hade dom mer än pizza, efteråt en rundtur på orten nåja det gick ju ganska fort. Dala-Järna är inte hur stort som helst. Vi avslutade rundturen med ett besök på affären och handla lite godis innan det blev dags för hotellet igen och en lässtund som inte varade alltför länge, somnade 21.oo.

1 kommentar: