torsdag 18 april 2013

Underbar träning

Kroppen mår bra, jag mår bra. Bättre kan det väl inte bli.
Igår hann jag äntligen hem till "löpning för alla" och körde lite teknikträning och intervaller med Carola och Fredrik. Superkul, timmen gick så himla fort och så mycket man fick lära sig. Bl.a. att falla framåt utan att fälla i höften. Så superkul det var att springa tillsammans med 24 st. andra deltagare. 
Efter det drog jag raskt in och var med på ett FM-pass. Allt gick bra förutom axelpress med 5 kg på stång, där sade vänsteraxel ifrån, den är inte tillräckligt stark ännu. Men det var ett himla roligt pass och det känns i ryggen idag kan jag säga.

Idag var det min tur att köra BC och core och då blir det ju självklart core på boll, som jag tycker är så superbra träning. ALLA magmuskler måste jobba när vi ska hålla balansen på bollen. Det var en del skratt i början när folk trillade av bollen och det är ju så, knästående på bollen är inte det lättaste första gången. Men det kommer snart.. utmaningen blir väl när vi ska stå på bollen (eller nja förresten tror jag skippar den)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar