tisdag 30 april 2013

Tävlingsmänniska!

Jag är en väldig periodare jag.. Träningsintensiteten går ner så fort jag inte håller mig till ett program eller tävling. FF i mars gick ju superduperbra men sen i april gick det nerför igen med träningen. Ja, tränar gör jag ju men inte den funktionella styrkan för överkroppen och som jag verkligen behöver.
Men så anmälde jag mig till en löpartävling med inte mindre än Malin Ewerlöv som coach, hon är min favorit hon. Tävlingen pågår under lite drygt en månad och vips så börjar jag hålla koll på siten och ser fram emot varje träningstillfälle igen, går igenom övningarna för att verkligen göra rätt och få hjälp av programmet samt för att få regga tiden och kolla hur jag ligger till mot dom andra.
Dessutom har jag anmält mig till FF igen i maj och ser redan fram emot träningen där också.

Men varför kan jag inte hålla mig kvar vid träningen utan att vara uppbunden av ett program eller tävling. Är det registrerandet och att kolla hur det går för mig och jämföra mig med andra som jag gillar eller vad är det. I och för sig gillar jag staplar och statistik ska nog ta och lägga i mina uppgifter i ett excel-ark och göra snygga diagram över FF.
Men jag har alltid sagt att jag INTE är en tävlingsmännsika, men sanningen är nog den att jag ÄR en tävlingsmänniska, för annars har jag inte något bra svar till jag periodaren.

2 kommentarer:

  1. Precis så är jag också! Ser mig inte alls som en tävlingsmänniska - men måste ha något lopp eller någon "tävling" för att hålla motivationen på max.
    Tråkigt att det inte blev något Göteborsvarv i år :/

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra att vara tävlingsmänniska, ibland skulle jag behöva lite mer av den varan. Kolla in mitt senaste inlägg på bloggen, nedersta bilden, är det den posen du menar att jag har på konvent bilderna? Blev lite fulliskratt när jag såg den!

    SvaraRadera