tisdag 30 augusti 2011

minskad träning ger ökat midjemått

Ja trot eller ej men det verkar inte bättre än att det faktiskt är så, nu har jag provat det också. Midjemåttet har nog ökat 1 dm i omkrets senaste tiden, törs banne mig inte mäta. Med det i tanken har jag börjat gå från hotellet till jobbet plus att det blir en lunchpromenad, så det blir 3 promenader på 20 min vardera per dag. Plus det har jag även kört löpning på kvällen men får så himla ont i magen och måste dra iväg hem i förtid.
Måste börja laborera med maten för att se vad det kan vara har börjat läsa en hel del och eftersom jag är överkänslig mot pollen, gräs m.m. så kan det vara så att jag inte tål en del råvaror heller. Men det kan ju faktiskt vara så enkelt att jag äter för mycket.... :)


I dag provade jag att inte äta kolhydrater på lunchen d.v.s. potatis för att se om det skulle bli bättre men icke sa nicke. I morgon blir det bröd som får stryka på foten så får vi se om det hjälper fast jag vet ju i och för sig inte om jag ska springa i morgon kväll.
Efter jobbet i dag drog jag iväg till Forssjö och provade ett elljusspår på 5 km. Det var ett roligt spår väldigt kuperat och det kommer jag att fortsätta springa. Måste visserligen ta bilen dit eftersom det är en resa på ca 8 km dit, men det är det värt för att slippa springa i stan är det något jag inte gillar så är det att springa runt i bostadsområden. Jag vill ha skog och natur omkring mig jag.


Sen hade jag ju i något svagt ögonblick lovat en person att springa Lidingöloppet med henne men tror banne mig jag får stå över i år för förutom att det inte är roligt hehe så har jag inte kommit in i löpning p.g.a. att jag absolut inte kommer överens med löpningen just nu. Fast man vet ju aldrig det är ju nästan en månad kvar... HIHI


I morgon står följande på schemat:
Promenera, jobba, promenera, jobba, promenera, träna, äta och sova till torsdagen, vilket är hemfärdsdagen.


Tjille vet ja´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar