lördag 13 augusti 2011

Äntligen, äntligen

Äntligen kom jag iväg ut på en lite cykeltur, dock inte racer. Nej, tog fram min gamla mtb och körde en liten sväng i skogen och grusväg. Gick ganska bra med tanke på att jag inte riktigt är frisk ännu. Det kändes t.o.m. så himla bra så att jag tog mig ner till hallen för att köra lite cirkelträning... måste nog erkänna att det inte var något av det smartaste jag gjort, men det var himla skönt trots att jag inte kunde köra för fullt. Och det blev ju bara 20 minuter. Får bli längre pass snart för detta är himla skoj. 


Rockringen fick finnas med idag, för det har blivit ett trevligt inslag i min vardag och det är jobbigt. Låter inte som att det skulle vara något speciellt men den nya casall ringen den känns i magen den. Den knådar och knådar och hua vad jag hade ont i början men nu har gått över så nu är det bara att köra. Måste nog ta och köpa mig en egen jag för nu har jag lånat från systerdotter, funderar också på att köpa ett hopprep - det har jag funderat på länge men det har liksom inte blivit av och det kan man ju faktiskt ta med till hotellet också. Fast då undrar väl gästerna under eller bredvid vad man håller på med. Men vad tusan gör det då huvudsaken jag har kul! 


I morgon hoppas jag på att kunna dra iväg på en kortare sväng med racern, det var ju inte igår det och sen blir det till att börja jobba igen. Längtar? Nja, det kan jag väl inte påstå men det brukar vara helt OK bara man är på plats.


Nu lite lördagsmys!
Tjillevippen vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar