tisdag 28 juni 2011

Vansbrosimningen närmar sig

I dag blev det simning 3 km för att se hur kroppen funkar. Det var helt ok, förutom att det gick lite för långsamt, min förhoppning är att jag ska kunna slå förra årets tid på 1:11:04 men det blir nog inte så himla lätt känns det som. Önskar att jag kunde crawla men jag har verkligen försökt lära mig, hyperventilerar och har inte klarat med än 25 meter i sträck. Men efter dagens genomkörare på 3 km vet jag att jag orkar och då kanske jag kan köra lite crawl i helgen istället för långdistanser för att träna när jag har expertisen med, d.v.s. min systerdotter (om inte annat kan vi ju alltid träna på vändningar, hehe)

Trodde att jag skulle bli ensam i hallen i dag eftersom det var så varmt och skönt ute, men det var fler som trotsade värmen och gick in i badhallen. Men kan inte påstå att det var någon trängsel i motionssimmet, fick en egen bana att simma på. Fick några karlar bredvid som försökte hänga med i tempot men se det gick inte, jag var lite för snabb för dom. Ja, ni läste rätt jag, moi, Carina var för snabb för gubbarna... Dom var tvungna att crawla för att hänga med i tempot och simma ifrån mig. En försökte hänga med i bröstsim han klarade två längder sen fick han vila... hehe jag gjorde 120 längder...


Vilka ringar man får efter 3 km i simglasögon och lite ont gör det....

Parkering för hänglås kanske något att använda hemma på hallen man slipper glömma hänglåset,
bara nyckeln man ska komma ihåg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar