torsdag 26 maj 2011

En lååååång??? cykeltur

Jaha idag var det dags att göra en låååååång cykeltur, gick lite tidigare från jobbet för att få till minst 8 mil på cykel. Hade sett ut en runda som var just ca. 8 mil. Första 2 milen gick skapligt, inte allra högsta tempot, men OK i varje fall. Sen var det dags att korsa 55:an för att på småvägar ta sig tillbaka till K-holm tog av mot den tänkta vägen men möttes redan efter några hundra meter av grusväg. Jaha bara att vända alltså, då blir det till att den lite kortare vägen tillbaka så iväg på nästa väg för att efter någon kilometer mötas av grusväg. Hmmmm fram med kartan och kolla in vägen. Ok iväg till Björk... någonting och därifrån till Forssjön och upp till K-holm. Så turen gick den tredje vägen förbi en hage där det fanns ett litet litet föl, det kan inte ha varit så gammal. 


Cyklade vidare för att efter ca 500 meter mötas av grusväg. Nämen vad tusan är det bara grusvägar här runt omkring, trodde att det skulle vara jättemånga härliga vägar att cykla på. Nåja får väl cykla tillbaka en bit på samma väg och där ta emot Björk.... Så tillbaka över 55:an igen för att så småningom ta av åt höger, men vad ser man då jo GRUSVÄG. Nej nu j***ar skiter jag i det här bara att cykla samma väg tillbaka igen, inte riktigt det jag hade räknat med. Nästan tillbakak i K-holm ser jag att jag bara cyklat 4,2 mil istället för dom 8 som jag skulle cykla. Funderingar och fram med kartan igen, OK ut på 52:an för att cykla en bit för att kolla hur mycket trafik det var efter den vägen. Efter ett tag kom jag fram till en väg som gick till Forssjö igen så den tog jag av på och kom för tredje gången i dag fram till Forssjö, undrar vad dom innevånarna tänkte när jag rände där stup i kvarten.
Då kände jag att det fick vara nog för denna gång, så jag drog i väg hemåt och istället för 8 mil blev det till sist 5,2 mil. Ganska nöjd ändå med turen, synd bara att det blåser så förbenat här nere. 


I morgon är det äntligen dags att ge sig av hemåt igen för att på Lördag åka till Eckerö tillsammans med f.d. jobbarkompisar. Ska bli så härligt ser verkligen fram emot det.

Härlig utsikt över Forssjö sjön!

3 kommentarer:

  1. Ha ha, du fick ju iaf njuta av Forssjö och ortsborna småskrattade nog bara åt dig. Tycker du är modig som ger dig ut med karta mit i ingenstans. Ha så kul på Eckerö och hoppas ni får finväder!

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Fem mil är inte fy skam! Bra kört!

    SvaraRadera
  3. Vilken utflykt! Kan tänka mig att du ser mycket fint på dina turer :)
    Tack för kommentaren i min blogg, det värmer.
    Ha så trevligt i helgen och kram på dig!

    SvaraRadera