måndag 2 maj 2011

Cykel långpass

Upp kvart i 7 i med frukost, på med cykelkläderna, ut i kylan för att ta mig till Statoil för att möta upp med 3 andra morgonpigga cykelkompisar. Efter 400 meter vända tillbaka på med brillorna, extra vantar och mössa för fy fabian det var kallt.
Väl vid Statoil, någon minut sen.
Iväg på cyklarna för att ta oss ca 7 mil - första långpasset för i år (fortfarande 23 mil kvar till Vättern)
Turen började på riks80 mot Falun för att svänga av och påbörja de härliga backarna mot Långshyttan. 
Fest i Långshyttan eller fortsätta på cykel, hm svårt att välja men vi fortsätter på cykel. Mot Hedemora för att efter några km ta första stoppet i korsningen mot Stjärnsund. Frös om fötterna så jag var tvungen att ta av skorna och vicka lite på tårna för att få dom varma igen. Tankade även lite energi för att sedan fortsätta resan mot Stjärnsund, där det var dags för andra stoppet och dags för tårna att vickas igen för kallt det var det verkligen. 




Så vackert det är i Stjärnsund och över sjön Grycken








Nu började det kännas i låren och det fick bli ytterligare ett stopp på färden, där jag tog av mössan och vantarna för nu började det bli ganska skönt ute. Vidare mot Hofors och sällskapet hoppade av i Born och jag fick ta mig själv upp till Roberts snacka om att låren brände när jag kom fram. Men vilken härlig tur det var men förhoppningarna är att det går lite fortare på Vättern annars blir det många timmar runt sjön.


Statistik:
Totaltid: 3:34:45
Färdtid:  3:12:41
Distans: 74,10 km


Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar