söndag 8 maj 2011

2xRacer


I dag fick racerna rastas två gånger, första gången jag var ut bara krånglade allt, växlarna hoppade över, kuggade inte i och bara slog i kedjan. Hade ätit frukost för tätt inpå passet så den höll på att komma upp igen. Slutligen så hade jag glömt vatten hemma så jag vände efter 8 km (fast jag hade tänkt mig ca. 5 mil.), arg sur och allmänt irriterad och tänkte minsann ställa undan cykeln för gott.   







Väl hemma var det dags att justera växlarna och efter en del justerande så verkade dom funka men jag hade ju tappat sugen och tänkte inte dra iväg på en till sväng, men en räddande ängel skickade då ett sms och frågade om vi skulle ut och ta en tur och visst det hängde jag med på. Och tur var väl det för nu fungerade växlarna toppenbra. 

Jag bara älskar min merida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar