tisdag 31 maj 2011

9 mil senare

Jag 9 mil senare!
I går blev det en långtur på racern. Turen gick från Hofors till Storvik, via Torsåker vidare till Kungsgården, Sandviken, Årsunda, Gammelstilla, Torsåker, Hofors. 
Det var en härlig kväll så det blev en himla härlig tur förutom att asfalten sög i låren på vissa ställen. Där Maarit tyckte att racern gick oerhört snabbt tyckte jag att asfalten sög i låren och det gick enormt tungt mellanåt. Första 4 milen gick oerhört lätt och som vanligt gick jag ut för hårt ca 28 km på en timme det är inget tempo jag orkar hålla i 30 mil. Hoppas att någon håller ner farten på mig när det gäller så att jag kanske klarar kroppen hela vägen.
Tyvärr blev det en viss skavank efter gårdagens långa pass, ont i utsidan på vänster knä behöver nog justera skorna lite. Blir tvungen att ladda med Linnex så att det läker till Lördag då det är tänkt att cykla 16 mil d.v.s. Siljan Runt!


Storvik-Sandviken-Årsunda-Gammelstilla-Hofors

1 kommentar:

  1. Du ser inte så glad ut ser jag! :-) Klart du repar dig till lördagen, det är ju en ocean av tid kvar....

    SvaraRadera