lördag 26 juni 2010

Midsommarfirande

Fredagen startade med att förbereda maten och att städa, som tur var hade vi städat av altanen redan på torsdagen så den var fit for fight. Från att ha varit nojig för att inte hinna med allt tills gästerna kom blev det plötsligt tre timmar över.... då passade jag på att ta fram löparskorna och sticka ut på en runda. Var tänkt att bli en mil men det gick då bara inte....
Var det jag som sprang maran och cyklade tjejvättern för bara några helger sedan??? Nä det måste vara något jag drömt för det var så j*a jobbigt, fick lägga in en mängd "vilopauser" d.v.s. gång med dryck. Hade tänkt att jag skulle springa 1 mil men se det gick då rakt inte fick lov att ta en kortare vända på 7 km istället.
Väl hemma checkade jag av pulsklockan såg jag till min förvåning att jag legat på ett medeltempo på 6.11/km hade visst haft en tillfällig maxhastighet på 3.45/km (hur mycket kan man nu lita på det). Så med andra ord så gick det skapligt i varje fall trots att det inte kändes så ute i spåret så jag fortsätter väl springa då.

Midsommarafton blev en riktigt lyckad kväll, mätt i magen och mängder med snaps, öl, vin & aperitif. Det är väl inte riktigt optimalt med tanke på träningen. Hade tänkt att jag skulle ut på racern i dag men den får vänta tills i morgon då det även är dags för combat och core igen. Vad härligt!

Men.... nu är det dags att dra ner på festandet och köra igång med träningen på allvar igen och allrahelst simningen, lite orolig börjar jag bli för vansbrosimningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar