söndag 27 juni 2010

Debut i våtdräkt

Ja, ja så var det äntligen dags att prova våtdräkten och det tillika i öppet vatten. Kul tänkte jag drog med mig sambon upp till kanotstadion för att slänga mig i det blå och ta en liten simtur, trodde jag.... Nä jag visste att det skulle ta emot, men att det skulle bli så jäkligt hade jag ju inte kunnat föreställa mig. 

Började med att doppa ena foten drog skrikandes upp den igen, shit vad kallt... Men det var bara att bita ihop och fortsätta med resten av kroppen. 
Tog mig i från bryggan men kom då lika fort upp igen, får lite panik när jag ligger i sjön och inte vet vad som finns under mig :)

Ok så var det dags att ta ett par simtag låg länge på bryggan och filosoferade; rakt ut eller längs stranden. Ja ja det får bära eller brista efter 2 simtag vände jag hyperventilerande tillbaka till bryggan. Hur ska jag kunna ta mig ut och simma i detta vatten? Fanns en brygga ca 50 m längre bort så M gick bort till den och jag simmade. Mitt emellan fick jag så panik med tår i ögat lovade jag mig själv att jag struntar i Vansbro och klassikern. Upp på den andra bryggan men blev snabbt nermotad igen för att simma tillbaka. Gick väl lite bättre denna gången men inte riktigt bra för att det skulle kännas ok.
Kom slutligen tillbaka till startbryggan, tvärslut eftersom jag simmade panikaktigt + att det var jobbigt att simma i våtdräkten. Vilade lite och provade så att ta en vända till utan att stanna vid den andra bryggan och ännu en vända. Hm det går ju bättre och bättre det här. Sista två vändorna simmade jag utan avbrott och kändes riktigt bra faktiskt. Ja det blir nog Vansbro simmet trots allt, men det gäller att ligga i och simträna i öppet vatten nu sista veckorna.

1 kommentar:

  1. Äh, klart vi fixar det! I dag kommer vi att simma som små fiskar. Hajar.... :D

    SvaraRadera