tisdag 16 juli 2013

Triathlon

Har länge varit sugen på att prova ett triathlon-lopp men ännu inte riktigt kommit mig för. Men eftersom jag ändå ska träna till Hofors Adventure Race 2014 kan jag lika gärna kolla på ett litet kortare triathlon också det är ju liksom bara att lägga till simningen då.

I går kväll tog jag mig en första cykel/löpning/cykel tur för att se hur mina lår svarar på detta och det gjorde dom med att bli stumma. Drog iväg på cykel ca 5 km för att springa ett par km men se det blev bara en km eftersom jag kom på efter 500 meter att jag hade glömt att låsa cykeln. Nojig som jag kan bli var jag bara tvungen att vända och kortade därför ner löpturen till 1 km i stället :o

Behöver börja vänja låren vid cykling innan jag börjar ta för långa turer, men det kändes ganska roligt i varje fall och benen känns bra idag så det blir till att fortsätta. 

Om det är någon som har ett bra förslag på ett kortare triathlon är det bara att hojta till är det dessutom någon som vill vara med också så bir jag bara ännu gladare :)

2 kommentarer:

  1. Blir alltid lika imponerad av all din träning! Bra jobbat!!
    Mitt triathlon består av måla hus, jobba och sova. Det är ju också tre grenar ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Och jag tipsar igen om Ovansjö Triathlon, superbra för nybörjare (som jag)!

    SvaraRadera