söndag 17 februari 2013

2013 års första löppass

Dags att prova formen både vad gäller luftrören, benen och konditionen. Ååå det var det så himla skönt att komma iväg och springa ute i friska luften, jag bara älskar det. Det tar emot något att sticka iväg till ett gym och ställa sig på ett löpband :P, men kanske blir så illa tvungen till det trots allt. 

Efter löpturen tog jag en tur på den nyinköpta roddmaskinen för att hjälpa till att stärka upp det sista som är kvar på ledbandsfrakturen i axeln så att jag snart kan göra burpees fullt ut.

På tal om burpees, i Fredags körde vi premiär för Core Boll Puls och attans det är ju riktigt härligt att få höja pulsen mellan styrkeblocken på boll. Vi har lagt till burpees och hopprep, burpees t.o.m. två gånger.. alltså jag lade till burpees och jag som hade sagt efter nike konventet hade gjort alla burpees för hela 2013, men det var då det då var jag ju trött det är jag inte nu hehe.

Lördag var det dags att återigen teama med Cicci i BodyStep och den här gången skulle vi köra plusmeny, alltså 1 timme och 15 minuter mot för vanliga timmes-passet. Vi startade redan 09:30 och var väl lite fundersamma på om det skulle komma någon så pass tidigt och vi blev så glada och peppade då det ramlade in 8 morgonpigga deltagare och körde järnet tillsammans med oss. 

Förutom löpningen idag är det även dags för ett BodyCombat pass med Sanna. Hon försökte få slippa idag men se det går ju inte för jag har ju inte haft tid att lära in hela passet än.. men till veckan då ska det ske. Tyckte det var lite tufft att lära in 5 låtar på en dag, vill inte vara velig när jag står som instruktör, låtarna ska sitta som en smäck. Blir ju alltid en massa grodor och misstag ändå....

Passar på nu innan att gå igenom mina låtar brukar alltid vilja göra det för att känna att dom verkligen sitter för att sen hämta Sanna och dra iväg till ett underbart laddat pass med massvis av deltagare (hoppas vi)

Tjille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar