onsdag 5 december 2012

Tack

Efterlysningen verkar ha fungerat bra för idag känner jag av mina core-muskler, alltså träningsvärk i dom är ju en bra start. Nu känner jag att jag kan styra mina nedre magmuskler igen och det känns alltid underbart för det är inte helt lätt att hitta dom. När jag startade med core så tog det mig ungefär ett halvår innan jag hittade mina innersta magmuskler och kunde spänna en i taget. Nu känner jag att jag åtminstone kommer åt transversus igen och det var inte igår. Detta har jag att tacka mina kära instruktörskollegor, Malin och Gry, för. Nu är det bara att ligga i och fortsätta träna dom så kommer säkert obliquus snart igen också. 

I går hade jag tänkt träna lite StepUp med Ulla för att kunna ge feedback, men hade sån huvudvärk så jag fick helt enkelt ta och skippa det. I dag är huvudvärken borta igen, det var nog p.g.a. sömnbrist som den fanns där igår. Natten till i går hade jag bråkat lite med en av mina katter som har kommit på att han kan sno min kudde och ligga och slicka mig i håret på nätterna. Kan inte påstå att jag är lika förtjust i det som han verkar vara, men han har inte vett att förstå när jag föser ner honom för det tar bara en liten stund så är han där igen. Eller är det så att han har enormt taskigt minne och inte kommer ihåg att jag slängde ner honom. I natt slapp jag i varje fall dela kudde med någon och fick en hel natts sömn. Tur det eftersom det i kväll är dags för BodyStep igen, hoppas att det kommer massor av folk som vill svettas och bygga både kondition och muskler, rumpa och lår får jobba ordentligt vill jag lova. Har haft lite funderingar på om jag ska prova ett BodyPump pass efter det, men är lite osäker på om jag vill börja lägga på vikter redan eller om jag ska ta och vänta ett tag till med det. Ja det blir nog det senare så inte ledbandet går av igen, för det kan jag gott klara mig utan för det då det tråkigaste jag varit med om.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar