tisdag 4 december 2012

Efterlysning

Jag efterlyser mina core-muskler, dom fanns senast i somras men nu lyser dom med sin frånvaro. Eftersom vi har startat en tävling på aerostep där vi ska samla så många träningsminuter som möjligt på 5 veckor tyckte jag att det var dags att sluta "sjåpa mig" och börja träna core också. Så jag drog med mig träningskompisen och tillika gruppmedlemmen ner och tänkte det här blir ju lätt som en plätt. Har ju tränat core så länge jag kommer ihåg jag. Ja, förutom efter det att jag blev skadad så klart, då blev det ju inte så mycket. Så med det i bagaget fick jag mig en tankeställare, inga magmuskler och inga ryggmuskler men hua hur gick det här till dom fanns ju där alldeles nyss, ja för 4 månader sen i varje fall! 
Uppvärmningen gick bra, sen kom plankan och efter det armhävningar, men se dom fick jag hoppa över. Provade en men det gjorde rejält ont så jag är visst inte helt kurant ännu. Sen var det dags för sidoplankan och även den fick jag ju hoppa över, passade på att fota instruktören medans istället och då blev man ju föga populär. Men dom måste ju förstå att om dom ska få en plats på hemsidan då måste jag få dom på bild först, för hur ska det annars gå till?
Men jag maskade inte hela tiden för nästa gång det var dags för armhävningar så låg jag kvar i statisk planka istället, den börjar gå riktigt bra.
Sen kunde jag hänga med på det mesta även tricepshävningarna, vilka jag trodde skulle bli problem med, men dom gick ju hur bra som helst. Och vilken tur det för har jag haft gäddhäng förut så är det ju inget mot för vad jag har nu efter skadan :(

Men det är bara att kämpa på så kanske dom försvinner vid tillfälle för som alla vet:
MUSKLER ÄR FÄRSKVARA!
Vi måste vårda dom ömt om vi vill ha dom kvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar