torsdag 28 juni 2012

Svårt val!


Äntligen blev det av, det första träningspasset inför new york marathon. Hade tänkt springa på lunchen men hann då bara inte, kroppen skrek efter både löpning och bc så jag satt i bilen hem och funderade på hur jag skulle få till båda, ville helst springa innan bc för att inte vara så trött i benen efteråt då det var dags för löpningen. Nåja får välj nöja mig med löpningen då eftersom jag också skulle förbi speedstore för att inhandla en mc-hjälm. Det måste man ha när man ska köra enduro och inte vilken hjälm som helst, en liten skärm ska det vara på hjälmen.


Tur i oturen så hade dom stängt 16.30 just den dagen då jag kom förbi, så jag blev utan hjälm. Nåja har ju hela helgen på mig, hojen ska inte hämtas förrän på måndag. Fortsatte hemåt och sneglade på klockan och kom på den briljanta idén att om jag rappar på lite kan jag springa ner till hallen, via en liten omväg så att det skulle bli 6 km.
Hem och byta om till kläder som funkar både för löpning och bc. Det hela tog dock lite längre tid än jag trott så det blev till att springa raka vägen ner till hallen för att hinna. Så jag drog iväg med handskarna i handen, ja utan dom kan man inte fightas.


Hade som plan att åka med Sanna hem efter träningen, men det visade sig vara lite svårt då hon hade cykel utan pakethållare :( Provade ringa Mats för hämtning men han svarade inte så då var det bara att snöra på sig löpardojorna och ta sig hemåt igen. Vägen ner till hallen gick som en dans, men det kan jag inte säga om vägen hemåt. Benen tunga som bly kändes det som, men jag tog mig i varje fall hem och kan nu konstatera att jag är igång med maraträningen. Totalt blev löpturen på 5,5 km och med bonusträningen BC känns det alla tiders.


Nu är det bara att ladda om för ett BodyStep pass i kväll, känner mig taggad att köra två nya låtar. Hoppas dom sitter bara har ju inte hunnit prova dom på bräda ännu ooops. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar