tisdag 19 juni 2012

Sträckning!

Mycket träning för benen har det blivit på sista tiden och med resultatet att musklerna på baksida lår har börjat protestera lite för att till sist bli till en rejäl sträckning och inte under tiden jag tränade, utan det kom på jobbet då jag skulle ändra sittställning på stolen och alltså bara böja knät och lägga upp benet på stolen för att sätta mig på det. Då smällde det till, trodde tamej tusan att senan hade gått av. 
Det är ju alltså ganska farligt att jobba :P



Men då får jag chansen att vila ett par dagar för efter ett tufft releaseprogram av både BodyCombat och BodyStep kan jag behöva det. Det har varit enormt tuffa veckor med inlärning av två nya program, men samtidigt kul. Men eftersom bägge programmen innebär väldigt tuff träning och det är inte bara att sitta i soffan och lära in för då pallar man inte passet på releasedagen så har det blivit enormt påfrestande på benen och framför allt då baksida lår av kickarna. Jag måste nog börja fundera ut ett nytt mål t.ex. "stretcha ut baksida lår ordentligt varje kväll"



I stället för träning kan jag sticka iväg på motorcykel, vilken tur jag har. Trodde faktiskt inte jag skulle börja längta efter att köra hoj igen, lusten har liksom inte funnits där. Men nu helt plötsligt så känner jag att jag vill ha något annat än enbart träning på min fritid, därför kapar jag gubbens hoj i kväll och kör en sväng för att se om jag tycker att det är roligt innan jag köper mig en egen. Men hua den är stor och tung vi får se hur långt jag kommer om jag törs bestiga den alltså ;) 


Tror jag behöver en lyckospark!

2 kommentarer:

  1. Lyckospark!!! Men ta det lugnt, jag tycker det är läskigt med så där stora grejer med motor.... Ha en bra midsommar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det farligt att jobba ;)
    Hoppas att mc-turen gick bra och att du snart är återställd i benet också.

    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera