tisdag 26 juni 2012

Regn, regn, regn


Det börjar ju bra det här. Hade tänkt att det skulle bli första löppasset på mara-träningen som igår. Men då kom vi på att vi skulle åka till Karlstad och kolla in en hoj. Så vi hängde på släpvagnen och drog iväg på en resa på 3,5 timmar ner för att konstatera att hojen vi sett ut inte var något för mig. Var inte riktigt som jag hade tänkt mig.... Med tom vagn tog vi oss hela vägen hem igen men hade i varje fall en offert med på en demo-cykel istället (KTM 690). Superduper den vill jag ha + att jag fick mc-kläder med i priset inte helt fel det heller.
                             
Nåja det kommer en dag i morgon också och då kan jag springa på lunchen, tänkte jag, så i med löparkläderna i väskan och iväg till jobbet som idag då. Men så till lunchen ösregn och inte har jag speciell lust att dra iväg ut på en löptur då inte... Vill inte bli förkyld ju. Nä det blir till att skjuta upp löpturen tills i morgon istället. 

Tanken är att det ska vara 6 km i lätt joggingtempo ca 6:20/km och sedan lite styrka på det, så nu hoppas jag på att vädrets makter vill mig väl i morgon så att jag kan komma ut på löpturen då istället. Får se till att ladda inför kvällens bodystep med intervall träning (så superkul och så superjobbigt), jag tränar ju löparmusklerna med utfall och frånskjut på brädan istället, blir super det. 


I morgon blir det i varje fall en löptur under dagen!


Skulle ju behöva simma lite också med tanke på att vansbrosimningen är på intågandet, men när jag tittar på vattentemperaturen uppe där, 14,5 grader, då börjar jag dra åt mig öronen. Undrar hur kallt det ska vara i vattnet för att dom ställer in loppet och man får simma nästa år istället hehe.

1 kommentar:

  1. Spännande med din nya mc!
    Tycker du är himla tuff som vågar köra en sån. Jag kan knappt hålla balansen på vanlig cykel ;)

    Scrapbooking är en mycket bra hobby för regniga sommardagar :)

    Kram!

    SvaraRadera