torsdag 10 maj 2012

Löpning eller inte?

Ja, så är det 2 dagar kvar till göteborgsvarvet och jag hade planerat ett löp-pass idag inte i så där jättehögt tempo men ändå. Men nu sitter jag och velar, ska jag eller ska jag inte. Ena sekunden klart jag ska andra sekunden nej ska ju träna bodystep och core i kväll, det får räcka med det. Men räcker det med bodystep??? Avvaktar med att bestämma tills jag kommer hem, då får vädret och lusten avgöra. 


I dag är sista dagen på den sockerfria månaden - så i morgon startas dagen med en mörk chokladkaka med havssalt mums så gott. Men nej då det gör det inte, men jag är så glad över att ha klarat en månad utan godis, fikabröd och läsk (ja, jag har fuskat ett par dagar men jag är ju inte mer än människa heller). 
Resultatet SFM: 27 - 3, fördel för mig.
Ska försöka komma ihåg att mäta och väga i morgon för att få ett hum om hur det har gått.  


Men att det har gett resultat det har jag märkt för jag har på senaste tiden upptäckt att de byxorna jag köpte för drygt en månad sedan blivit lite för stora i midjan men över låren sitter dom trångt, hmmm hur går det ihop finns det byxor med dessa mått; Stora över låren och inte fullt så stora över midjan. 

Nu är det i varje fall dags för mig att bestämma hålla i en månad till för att inte falla tillbaka i samma mönster som tidigare, d.v.s. godis, läsk och glass varje dag, eller hålla det på en lagom nivå. Det är bara att jag har så svårt för det här är det allt eller inget som gäller verkar det som. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar