tisdag 8 maj 2012

Årets första långpass!

Då är det gjort; Årets första långpass i löpning. Tyvärr så blir det ju enbart det enda också innan Göteborgsvarvet på Lördag. Hade väl hoppats hinna med några fler men som vanligt har tiden bara runnit iväg och jag som är tidsoptimist tror att jag har all tid i världen. 

Jag hade som mål att ta mig 15 km på max 1:45:00, så tiden 1:36:00 är jag enormt nöjd med eftersom jag inte har så många löppass i benen. Efter ca 12-13 km fick jag ont i insidan på högerknä och fick stanna och stretcha några gånger, men som tur var försvann det efter att jag kommit hem.


Mats hängde med på cykel och han lurade in mig på ett par ställen där jag blev orolig för att stuka fötterna. Löpturen startade mot Hyen för att genom skogen fortsätta mot Korså station och vidare uppåt på Korsåvägen, med en liten avstickare för att kolla in Ovako-stugan. 
Då klockan visade på 8,5 km var det dags att dra sig hemåt igen men sen när jag kom hem så märkte jag att jag inte riktigt hade fått ihop 15 km så jag sprang förbi hemmet och fortsatte tills km-pipet kom och då började nedvarvningen/promenaden hemåt igen. 


Trots att det kändes riktigt jobbigt och att jag var totalt slut efteråt kändes det verkligen skönt att ha fått ihop ett 15 km pass, nu saknas det bara 6 km till halvmaran på lördag och det är ju bara att bita ihop för sen får jag vila i 2 hela dagar för att sen fortsätta med träningen inför jubileumsmaran och Vättern-rundan, om det blir någon. I vilket fall som helst så kommer löpningen att komma i första hand i år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar