onsdag 9 maj 2012

Det närmar sig

Göteborgsvarvet, löpning 21 km - det låter hiskeligt långt men det är "bara" en halv mara. Dags att börja fokusera på medaljen vid målgången och känslan att klara av loppet. 
Har aldrig sprungit varvet förr så det ska bli en trevlig upplevelse, hoppas bara att vädret blir behagligt också.
SMHI: 
14.00Halvklart11°NV 8  (12) m/s
YR:

kl 14–20Regnbyger.  Gjelder for: kl 14–201,8 mmLett bris, 5 m/s fra nord-nordvestLett bris, 5 m/s fra nord-nordvest

Häromdagen var det tvärtom, regn på SMHI och uppehåll på yr, men det är några dagar kvar så det kan ju ändras än. 


Lite nojig måste jag erkänna att jag börjar bli har kollat in lite tider jag måste se upp med.
Jag startar 15.26 och första repet dras efter 13,3 km kl. 17.55. Mitt mål är att klara loppet på 2:30 och bara benen håller och jag kommer ihåg att ta ventolinet så ska det nog kunna fixa sig, men man vet aldrig mycket kan hända och ja, sist jag var ute fick jag ont i knät och även i baksida lår (knävecket), vilket fortfarande håller i. Men jag drar på lite Linnex så ska nog det fixa sig också. 


Vilan inför ett sånt här lopp är väldig viktig, men det beror väl på vad man har för mål med tävlingen i och för sig. Men jag hade hoppats på en vilodag i dag, men ska köra ett combat-pass i kväll tillsammans med instruktörskollegan, tur att vi kan dela så att man kan köra återhämtning halva passet i vart fall :)


I morgon så är det dags för sista löp-passet men det är väl synd att kalla det för löpning för det kommer att bli ett enormt lugnt joggingpass med en snitt-tid på ca 6:30/km och inte alls långt. Det får bara bli max 5 km, förhoppningsvis bara 3. 
På Fredag startar vi resan ner till götet och då är det enbart vila som gäller!!!!

Så där ja nu är planeringen klar för detta lopp, bara att fokusera!

1 kommentar: