fredag 22 april 2011

Vårpremiär på Merida



Vilken härlig dag!
Startade med att domdera med gubben "Ta upp cykeln från källaren, smörj kedjan och pumpa däcken 8 kg" :)
"Aldrig" fick jag till svar "det kan ju du själv". 
"Det skulle Fredrik ha gjort utan att diskutera" sa jag.
Väl uppe och påklädd fick jag se cykeln stå på gången med smord kedja och pumpade däck. Han är bra go ibland... 
men det ska ju knorras lite först.

I med frukost och sen iväg på hojen!
Lite vingligt första metrarna och funderingar, "hur var det växlarna fungerade nu igen" :o.
Men efter några hundra meter hade jag kommit underfund med dom igen..
Det gick relativt bra idag förutom att låren kändes lite stumma, så jag drog ner en växel, och efter 8 km började det pipa i luftrören. Det var bara att stanna och proppa i sig lite brikanyl och sen gick det ganska bra på vägen hem. 


Eftersom jag har installerat nytt OS på datorn kom jag på att nu ska jag testa installera garmin och överföra data och det gick ju betydligt lättare nu än på Vista!
Och snacka om att dagen blev en höjdpunkt då jag kunde börja granska min träning. Kolla in länken är det inte häftigt så säg... (ja, jag är en tekniknörd, men en lindrig sådan, lite feminin är jag oxå) 


Tjejvättern 2010 på Garmin Connect - Detaljer


I morgon är det dags igen för en ny cykeltur men då blir det lite längre och med sällskap, det är alltid roligare att cykla då man är flera!



1 kommentar:

  1. Som den tekniknörd jag INTE är så förstår jag inte riktigt vad du menar, men det är säkert något bra :)
    Ta det lugnt med dina luftrör nu, även om det är så himla skönt ute och härligt att komma igång.
    Jag ska titta efter svarta rivstartsspår utanför ditt hus på tisdag morgon när jag kommer med tidningen ;)
    /Kram!

    SvaraRadera