torsdag 21 april 2011

Hostvirus!?!?

Alltså varför går jag egentligen till sjukvården och ödslar pengar på dom när dom ändå inte gör någon riktig undersökning! Det är ta mej sjutton som värsta löpande band principen.. 
In på provmottagningen, tog tempen, stick i fingret. Ut i väntrummet och vänta på doktorn! Efter 10 minuter in till doktorn, lyssna på lungorna och en snabbtitt i halsen njaaa undrar om han hann se något för ficklampan bara flashade till och han kollade knappt. Konstaterade bara "Du har åkt på det där hostviruset som går just nu och håller i sig 5-6 veckor så du borde börja bli på bättringsvägen nu". 3 minuter senare var jag på väg ut igen.


Jag går ALDRIG till hälsocentralen enormt engagerade och trevliga läkare något mer!


Tur man är:
ledig, ledig, ledig....
jag vill va ledig, ledig, ledig


Råd: Ingen intensiv träning men lugnare cykeltur kan jag ta så då blir det racer i helgen för jag cyklar ju väldigt lugnt och sakta ute på vägarna.... men ikväll blir det kvasten till årets fest


Vi ses på Blåkulla! 


Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Hostvirus? Vad är det för påhitt?
    Hoppas verkligen du e på bättringsvägen, du har dragit länge på det viruset nu!

    Själv är jag väl inte sjuk direkt, men inte 100 i kroppen, men när blir man det då, kan man ju undra???
    Alltid är det ju något verkar det som. Vi får hitta på något som gör oss gott eller hur!

    Ha en bra påsk och hosta ur dig det där viruset nu så vi syns på träningsbanan snart. Hörde det ryktas om något G-borgs varv, men det är väl låååångt kvar eller hur.

    Kraam

    SvaraRadera