måndag 4 april 2011

Hälsa och Träning!

I helgen var jag iväg på hälsomässa och förutom att få äran att prata med Paulun fick jag se något märkligt, alltså med hjälp av ultraljud förstör man fettceller. Tekniken som heter Pro Care Caviation såg spännande ut och fick nästan lust att prova eftersom hänget runt magen inte blir speciellt mindre... men även för att med viktnedgång blir det enklare att springa då kroppen slipper släpa runt på så mycket extravikt. Men så fick jag se priset, 1500/gång och då känner jag att jag nog får fundera en gång till. Men det som gör tekniken så himla bra är att man tar bort fettcellerna och därmed försvårar viktuppgång igen eftersom fettcellen är borta och kan inte lagra nytt. Annars vid vanligt viktnedgång eller fettsugning finns fettcellen kvar vilket gör det enklare att gå upp i vikt igen eftersom cellen strävar efter att återta sin tidigare storlek.
Hmmm jag vet inte jag, ska jag prova????


I vilket fall som helst så har jag i dag har jag, efter 2,5 veckas sjukdom, påbörjat min träning igen, en kortare löptur på 3 km fick det bli till att börja med för att känna av formen. Som vanligt gick jag ut för hårt och låg på 5:00-5:30 första kilometern det är lite för snabbt i uppvärmningen och självklart tog jag ju slut efteråt. Men attans då någon gång ska jag väl lyckas springa fortare än jag någonsing gjort tidigare.



Hade tänkt mig ett BC-pass i kväll också men jag vet inte om det blir så bra, kanske bättre att spara kroppen till Step i morgon. Ja, ja vi får väl se hur det blir, dagen är ju inte över än! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar