tisdag 30 oktober 2012

Exemplarisk - bugar och bockar!



Sista gången hos sjukgymnasten idag och hon tyckte att jag hade skött mig exemplariskt under rehabiliteringen. Antar att det inte är alltför ofta sjukgymnasten får hålla tillbaka någon från att göra för mycket. Måste bara säga att vilken tur jag har haft med sjukgymnasten. Det är en enormt härlig, varm och go människa jag har gått hos och det sade jag till henne också och det verkade som om att hon blev glad av att höra det :)

Hon tyckte att jag hade gjort en bra val att avstå maran efter min skada för vem vet hur det skulle bli efteråt, hur lång tid skulle det ta att bli bra igen efter en sådan pärs och inte kunna träna på ett bra tag igen. Men att det svider i hjärtat kan jag inte förneka, men jag är hellre hel några år till istället för att pressa mig igenom en mara, den kommer ju dessutom tillbaka om än att den blir lite dyrare och.... det kan jag nog ta om jag vill springa den.

Men så till NY-maran, undrar jag kommer vi att komma iväg på torsdag som planerat. När man tittar på nattens bilder och reportage från USA så känns det inte riktigt som så just nu. Sen började jag ju även fundera.... Jag ska ändå inte springa, ska jag ställa min plats på flyget (om det nu blir av) till förfogande så att någon som verkligen ska springa får platsen. Ja egentligen varför inte men jag vet ju en som blir besviken då och tror faktiskt inte att jag kan göra det mot henne. Med andra ord går flyget så följer vi med, går det inte får vi vackert stanna hemma och ta en resa senare istället! Man kan ju heller inte vara säker på att den som får platsen verkligen ska springa heller!!!!


Vatten forsar in över Manhattan!
Jättebrand i New York efter stormen!
Vilket helvete dom måste gå igenom nu, mina tankar går till alla dom som drabbats/drabbas och deras anhöriga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar