onsdag 19 september 2012

Läkare!!!

Idag har jag varit hos läkare igen för att jag åter har fått så himla ont i axeln, ville att dom skulle kolla så det inte har tillstött något ytterligare utan att det fortskrider som tänkt. 

Denna gången kom jag till en läkare som är kirurg och dessutom idrottsläkare, så det första han sade var att jag hade fått en hockeytackling :) och det andra att jag skulle sluta åka motorcykel :(.
Men alltså, då bör man ju sluta med att spela hockey också eller?
Tyckte han var riktigt bra att prata med, han sa att jag skulle träna och att det kan göra ont när jag tränar för att gå utanför ramarna och stärka upp musklerna igen. Han tyckte att jag kunde börja med armhävningar men att tänka på att jag kanske inte är tillräckligt stark för att kunna hålla mig uppe utan göra dom mot vägg istället. Så jag får väl prova det då... 
Sjukgymnasten säger att det inte ska göra ont utan då ska jag gå tillbaka till läget där det känns bra... Alltså jag blir helt förvirrad så jag gör som vanligt. Jag kör på efter eget sunt förnuft hur svårt kan det vara :)
Och ju mer jag tänker på träffen så här efteråt ju mer fundersam blir jag på läkaren. Han frågade vad jag körde för mc, enduro svarade jag. "Då kör du i skogen, ja då får du ju nästan skylla dig själv" och så lade han av ett långt och rejält asgarv. 
Eh?!!? Ja, vad säger man?

Jag har även har haft stora problem med andningen den senaste tiden, känns som en vägg i luftrören och får helt enkelt inte luft trots ventolin och det kan komma redan efter 15 minuter och bättre kondition än så borde jag ha. Jag springer inte speciellt fort och dessutom ligger pulsen bra till för att jag ska kunna hålla ut lite längre. Passade på att ta upp detta också när jag ändå var hos läkare och nu ska jag prova att gå tillbaka till Bricanyl igen och se om det kan bli bättre, trots skakningar som biverkning. Var sugen att dra iväg redan idag och testa men vädret är inte så himla roligt och eftersom jag har en förkyld gubbe här hemma vill jag inte ut och bli blöt utifall att jag kanske har en begynnande förkylning i kroppen. Väntar istället tills i morgon då det på SMHI såg ut att kunna bli ganska fin höstdag. Jag hoppas hoppas verkligen att det funkar och att jag kan börja springa lite längre distanser igen. Det är så skönt att springa i den friska höstluften ja, när det funkar alltså!

Tjingelingen!



1 kommentar:

  1. Märkligt med dessa doktorer och annat, det beror ju så på vem man kommer till. Men det känns som att en idrottsläkare borde ha bättre koll än en allmänsjukgymnast. Och jag håller med honom, skippa enduron och hockeyn. :) Hoppas, hoppas det ger sig med andningen också så du är med i matchen gällande löpningen.

    SvaraRadera