fredag 21 september 2012

Det går framåt

Var hos sjukgymnasten idag och hon blev förvånad då jag fått tillbaka i prinicip full rörlighet i axeln endast några grader som saknas för att kunna göra en rörelse fullt ut :)
Men jag måste fortfarande vara försiktig med att bära eftersom det inte har stabiliserat sig i axeln och jag inte är tillräckligt stark ännu. Men snart så kanske, hoppet är det sista som överger en, sägs det!

Gummibanden har fungerat bra, har t.o.m. ökat på antalen utan konsultation, så nu får jag börja göra smala armhävningar mot vägg, samt knästående-planka men med knäna typ framme vid hakan (nåja alltid något)
Jag skulle prova och gjorde som vanligt långt bak med knäna och ner i plankan, direkt var hon där, "fram med knäna, ännu längre fram" Ja man gör ju som man är van med hehe...

Skönt att känna att det går framåt och att det går så pass fort också för som hon avslutade vårt möte "det har gått otroligt fort, trodde inte alls att det skulle gå så här pass fort första gången vi träffades". Så det är bara att nöta på så är jag snart fit for fight igen. 

Nu blir det snart ut och prova nya astmamedicinen också, hoppas hoppas det funkar.

1 kommentar:

  1. Dom flesta sjukgymnaster är nog vana med att få pusha på sina patienter, inte hålla tillbaka dom =)

    SvaraRadera