lördag 24 september 2011

Stockholm

Stockholm Stockholm stad i världen, Stockholm Stockholm världens stad
Stockholm Stockholm härlig är den, Stockholm Stockholm gör mig glad



Startade vistelsen med ett besök på restaurangen El Amir, där vi överraskandes träffade på Mats systerdotter, Erica. Trevligt, trevligt. Efter en välsmakande Entrecôte begav vi oss till Oscarsteatern och musikalen Spamalot med bl.a. Henrik Dorsin, Henrik Hjelth och Nina Söderberg, vilken pipa hon har den tjejen helt enorm sångröst. Musikalen som var helt suverän kan verkligen rekommenderas om man gillar sån humor.


I dag har vi gått, gått och gått. Ca 5 timmar har vi varut ute och vandrat runt i Stockholms stad. Började med Norra Mälarstrand till Slussen och Gamla Stan. Vidare mot centrum med Stureplan m.m. Hamnade till sista på Gallerian där jag hittade en hel del kläder, man kan ju inte befinna sig i huvudstaden utan att shoppa förstås.



Eftersom jag också har anmält mig till Göteborgsvarvet 2012och dessutom redan bokat boende behövdes nya joggingskor så då blev det ett besök på Stadium också :) 
Nu gäller det att börja förbereda sig och lägga upp ett träningsschema så att jag är i superform 
den 12 Maj 2012

3 kommentarer:

  1. Vilka klädfynd!
    Lycka till med loppet. Själv firar jag bröllopsdag den dagen :)

    SvaraRadera
  2. Vad köpte du för skor? Asics någonting eller? Måste också köpa nya, mina luktar död hund och är slut i dämpningen. Men orkar inte tänka på löpning just nu. Härlig helg ni verkar ha haft och god tur med shoppingen också! :-)
    / Marre

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen Elisabet!
    Japp Maarit Asics GEL-KAYANO 17 :)

    SvaraRadera