torsdag 14 juni 2012

Majutmaningen

Ligger lite efter med bloggen men här kommer en snabbsammanstälnning av Maj-utmaningen vi hade för oss instruktörer inom föreningen. Målet var att delta minst en gång på ALLA pass och det säger jag bara det är en riktig utmaning det. Men då första pris är en plats på Nike-konventet nästa år kan man ju bara inte låta bli att delta :)
Här kommer en liten utvärdering av de träningspass som ingick i utmaningen


Plats nr 10 - Aerobic
NEJ, NEJ och åter NEJ! Blev inte ens svettig på passet och det var inte roligt kollade bara klockan hela tiden och önskade att tiden skulle gå. 


Plats nr 9 - StepUp
Nej, gillar inte! Lite svettigare än aerobic men inte var det mycket inte 


Plats nr 8 - Zumba
Nja, Gillade inte Zumba heller. För lite energi, vill ha lite mer sväng på rumpan trots att jag är stel som en kakelugn. Lite svettigt!


Plats nr 7 - Spinning
Nja, alltså jag gillar hellre att cykla ute, har problem att verkligen ta i då jag sitter på spinningcykeln. Ska prova ett pulsbaserat pass vid tillfälle och se om jag kanske kan köra på mer intensivt då


Plats nr 6 - Yoga
Gillar verkligen utmaningen i att töja och stretcha kroppen, det är betydligt jobbigare än man tror att det ska vara.


Plats nr 5 - Core
Tycker att core är helt ok trots att det inte är så högt tempo i det men ser hellre 30 minuters intensiv tuff core med mycket svett än längre pass med utfyllnad....


Plats nr 4 - Functional Moves
Underbart bra träning men det går lite för sakta för min del. Genomkörare av hela kroppen samt explosiviteten kändes bra men kunde inte ta ut det det fick komma på 4:e plats. Lite svårt att välja mellan core och detta men skulle det vara lite mer intensivitet i FM så skulle det klart platsa på 4:e platsen. 


Plats nr 3 - BodyPump
Lite förvånad blev jag faktiskt! Gillade träningen mer än jag trott att jag skulle göra därför kommer den på 3.e plats. Ska försöka att komma iväg på detta fler gånger om tiden räcker till d.v.s.


Plats nr 2 - BodyCombat
Nu börjar det likna min typ av träning! Bygger upp för att sedan köra ett pass där pulsen går upp och ner. I like! Mycket träning för axlar vilket verkligen behövs då jag har ett stillasittande jobb med mycket datorarbete


Vinnare och min favorit just nu är.... (trumvirvel)



BodyStep
Helt enkelt underbar träning! 
Konditionsträning på bräda med inslag av styrka, upp och ner i puls och svetten sprutar. När sista låten kommer är man så trött så man tror inte man ska fixa mer, men det är bara att bita ihop. 
Byter man då ut låt 8 och 9 mot intervall-träning så är passet helt komplett. 
*** Jag fullkomligen ÄLSKAR detta!***

1 kommentar:

  1. Kanske bäst att jag masar mig iväg och provar ett pass BodyStep då ;) Men jag väntar till hösten. Vill helst träna ute nu när det är "sommar"... ;)

    SvaraRadera