torsdag 7 juli 2011

Träningen fortsätter

I helgen fick jag verkligen till träningen passade på medan Mats var borta och inte kunde kommentera mina träningspass. Hann med både 2 pass simning inför Vansbrosimmet, step och core och 2 pass löpning varav en backträning, och den gick inte av för hackor, trodde låren skulle sprängas på vägen hem. Det andra löppasset var på Söndagen tillsammans med Sanna men då började mina muskler ta slut efter all träning i helgen. Fick lov att dra ner på tempot för med lår stumma som jag vet inte vad det gick absolut inte bra att springa.


I Söndags kväll packade jag väskan och drog iväg till Katrineholm, sista veckan innan semestern, ska bli skönt att bara få vara på hemmaplan ett tag (5 veckor). Förutom att ha jobbat 10 timmar/dag har jag hunnit med ett träningspass. Var ut och letade efter ett spår på 5 km som skulle starta vid Lövåsen men det hittade jag inte. Däremot såg jag en skylt som pekade mot ett vattentorn så dit drog jag och trodde att det skulle vara en bra bit dit, men icke. Tog ett varv runt vattentornet och funderade vad jag skulle göra, då såg jag en stig in i skogen. Får prova den tänkte jag, om jag bara följer stigen och inte viker av är det bara att vända och springa samma väg tillbaka så slipper jag komma vilse....
Förvånad blev jag att, efter enbart ett par minuters löpning, komma fram till ett villaområde. Hmmm fortsatte på cykelvägarna och fick springa fram och tillbaka och irra runt lite för att till sist, efter 3 km, komma tillbaks till vattentornet. 
Tänkte köra lite intervaller runt tornet varannat varv lugnt tempo med vartannat i högre tempo. Men fixade bara två varv innan magen sade stopp och jag var tvungen att rusa till bilen och dra iväg till hotellet. Puh det var i sista sekunden... ja det var nog inte så bra att käka raggmunk med fläsk till lunch när man ska ut och springa.
Nu ser jag fram emot hemresan och njuta av den kommande ledigheten, 5 hela veckor :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar